čtvrtek, února 16, 2006

Přesnost,dochvilnost a také zodpovědnost



Přečetl jsem si článek Františka Červeného na jeho blog.spotu „Jak režiséři přicházejí o iluze“. Článek je o divadelní zkoušce.Četl jsem ho zrovna před tím,než jsem začal zpracovávat další příspěvky naší malé ankety.
Jednou z otázek je : Máš rád přesnost a dochvilnost? Dá se říci,že všichni odpověděli,že tyto dvě disciplíny mají rádi,ale jejich dodržování si přejí hlavně u druhých.
Přesnost se dá dělit na různé kategorie :jako dodržování přesné míry,váhy,objemu atd.Nás ale hlavně zajímalo dodržování přesného času.To je času stanovené schůzky,začátku zkoušek,zahájení představení,dodržení času přestávky atd. Zde už u řady dotázaných dochází k různým úlevám pro ně samotné.Nazývá se to jako akademické čtvrt hodinky.Zmešká-li se zahájení představení kvůli akademické čtvrt hodince několika diváků,tak je to přinejmenším pohrdáním dochvilnosti těch diváků,kteří přišli včas za předpokladu,že představení skutečně začne tak, jak je uvedeno v programu.To samé také platí na zkouškách souboru.Nedochvilnost a nezodpovědnost těch kteří se zpozdí anebo vůbec nedostaví, potom u těch ostatních vyvolávají špatné stavy,ubírají chuť do další činnosti přesně tak jak to popisuje František.

1 Comments:

At 10:53 dop., Blogger František Červený said...

Dobrý den, jsem rád, že to cítíme stejně. Jsem totiž velice zvědavý, jak na dotazník s otázkou na dochvilnost odpovědí Junioři...a ještě jedno malé PS: Dnes večer proberu hudbu a písničky do vaší hry s Mírou;)

 

Okomentovat

<< Home